Why choose us
60,000+
Satisfied customers
12m+
Compensation
7+
Years in the market
Advantages of choosing us
Get compensation effortlessly with expert support, global access, and the pursuit of maximum compensation — all without any upfront costs.
Simple and fast
We have designed our system to make it incredibly easy for you to receive compensation for your flight.
Maximum compensation
You could receive up to 600€ in compensation with our expert support.
Legal assistance
Our experienced legal team specializes in protecting passenger rights and airline regulations.
No-win, No-fee
You have nothing to lose. We work on a no-win, no-fee basis, meaning you only pay a small fee if we win your claim.
Our Services
At Passenger.am, we ensure that you are fully informed about your air passenger rights. Many passengers are unaware of the protections they are entitled to. Our team is always ready to assist and investigate whether you qualify for compensation. Rest assured, we are here to safeguard your rights and ensure you receive what you deserve.
Delayed Flights
The Main Conditions for Getting Compensation for delayed or Cancelled Flights To be eligible for ...
Cancelled Flights
What factors do affect the size of the compensation payment? The compensation size of a cancell...
Denied boarding
In case of boarding denial from the airline, the compensation should be claimed by submitting an o...
Luggage Loss
Why Choose Passenger.am Experienced team familiar with all claim procedures Knowledge of i...
Delayed Flights
Cancelled Flights
Denied boarding
Luggage Loss
Your Questions, Answered
If your luggage is lost, contact your airline and complete the lost baggage report. You should also submit a claim through the Passenger.am website for compensation.
Compensation is not provided in case of boarding denial in the following cases
- If the boarding denial was due to ''extraordinary circumstances''
- If the airline informed the Passenger about the boarding denial and introduced the reasons of the denial and compensated the initial price of the ticket.
- If the Passenger's documents are incomplete or invalid.
In case of boarding denial there is a chance to get compensation to the directions regulated by the European Union legislation. Therefore, you are eligible to get boarding denial compensation, if
- The air carrier is registered in the European Union or the incident took place during the departure from the airport located in the territory of the European Union.
- The airline is responsible for the boarding denial.
In case of boarding denial the compensation size is determined according to the EU 261/2004 Regulation, international treaties and the legislation of the Republic of Armenia.
The compensation size depends on the contract of carriage signed with the airline, a number of national and international legal instruments.
The airline or other responsible person compensates the Passenger according to the flight distance.
- 250 euro for flight distances till 1500 km
- 400euro for flight distances between 1500 km-3500 km
- 600 euro for flight distances from 3500 km
In case of boarding denial to get a compensation from the airline you need to submit an online claim through Passenger.am website - the same claim as in the case of flight delay or cancellation, providing information about the situation.
What passengers are saying about us
Թույլ տվեք հայտնել մեր ե...
Թույլ տվեք հայտնել մեր երախտագիտությունը աջակցության համար: Շատ հաճելի է գործ ունենալ պրոֆեսիոնալ թիմի հետ, ում աշխատանքի շնորհիվ ուղևորի շահերը պաշտպանված են: Հարգանքով` Լ. Աղաբաբյան, Ե. Աղաջանովա, Ա. Գարուկյան
Very professional and helpful. I was paid $600 in...
Very professional and helpful. I was paid $600 in compensation right on time! Thank you so much! Would recommend their service to everyone!
Было приятно работать с пассажиром. Я. Я нашел их очень...
Было приятно работать с пассажиром. Я. Я нашел их очень снающих, профессиональных, чрезвычайно организованных, и они ведут дела с максимальной честностью; я бы настоятельно рекомендую их.
Հորդորում եմ բոլորին օգտվել ձեր ծառայությունից...
Հորդորում եմ բոլորին օգտվել ձեր ծառայությունից ելնելով իմ փորձից: Շատ շնորհակալ եմ կատարված աշխատանքի համար:
Շատ շնորհակալ եմ արագ արձագանքի և օգտակար...
Շատ շնորհակալ եմ արագ արձագանքի և օգտակար խորհուրդների համար Air Canada-ի դեմ պայքարում))
Brilliant idea...
Brilliant idea!!! Top initiative!
PASSENGER.AM-ի շնորհիվ ամբողջ ընտանիքով կարողացանք...
PASSENGER.AM-ի շնորհիվ ամբողջ ընտանիքով կարողացանք ստանալ փոխհատուցում LOT Polish Airlines-ից, սակայն անհրաժեշտ է ընդգծել, որ ավիաընկերության պատճառով կորցրած ԺԱՄԱՆԱԿԸ նույնիսկ գումարային տեսքով չի կարող ռեալ փոխհատուցվել:
Notre trajet avec LOT Polish Airlines en août 2019 d'Erevan vers Stuttgart via Varsovie a été retardé et notre famille avec deux enfants a été obligé de rester plusieurs heures à l'aéroport de Varsovie en attendant le prochain vol.
Grâce à PASSENGER.AM nous avons pu obtenir une indemnisation par LOT ce qui ne remplace aucunement le TEMPS perdu à cause de la compagnie aérienne.
Great initiative!
Green light for your great initiative!
Good luck!
Great Initiative!!! Good luck!
Շնորհակալություն!
շնորհակալություն արդյունավետ աշխատանքի համար